Program Dr Feelgood

O programu

Program Dr Feelgood je program za zdrav život koji ima za cilj da se osećate dobro i da budete zdravi. Osmislio ga je dr. Saša Plećević, specijalista anesteziologije sa reanimatologijom, usavršavajući ga teoretski četiri godine a već sedam godina aktivno ga sprovodeći u praksi. Program čine:

  • Medicinski pregled, koji se sastoji iz četiri dela (anamneza sa EKG, test opterećenja (ergometrija), ergospirometrija i antropometrija)
  • Dozirana, individualno programirana fizička aktivnost (trening)
  • Pravilna ishrana

Program se sprovodi tri puta nedeljno u trajanju od sat vremena i namenjen je odraslim, zdravim osobama, muškog i ženskog pola. Trening je poluindividualni, vežba po šest osoba u grupi i sprovodi se pod kontrolom trenera tokom celog časa. Tokom treninga vežba se na spravi Kinesis ili Total Gym i na loptama koje su ujedno i jedini rekvizit. Takođe, tokom treninga vežbači nose pulsmetar kojim se vrši stalna kontrola opterećenja.

 

Opis treninga

Prvi deo (mišićna fleksibilnost), počinje se sa vežbama fleksibilnosti (do 10min), koje su bitne kako biste zagrejali tetive, mišiće, zglobove, ligamente i tako ih pripremili za kasniji naporniji rad. Ove vezbe su važne i zbog toga što na taj način preusmeravamo i ubrzavamo cirkulaciju a istovremeno učimo i da dišemo kako bi prilikom treninga kiseonik pravilno došao do pluća, srca, mozga i svih ostalih organa.
 
Drugi deo (kardiovaskularna izdržljivost), 20min, su vežbe izdržljivosti koje se rade u preporučenoj zoni, zoni zdravlja (aerobne vežbe), koje angažuju 60 do 70 % maksimalnog srčanog kapaciteta, koja ne ugrožava srčani rad već ga samo pospešuje.Vežbama se poboljšava sposobnost srca da pumpa krv, povećava se gustina kapilara i koncentracija enzima u mišićima i njihov kapacitet, povećava se izdržljivost celog tela.
 
Treći deo, (vežbe mišićne snage i izdržljivosti), 25min, obuhvata vežbanje sa opterećenjem (na spravi) i služi povećanju mišićne snage i izdržljivosti.Ove vežbe angažuju čitavo telo, jačaju mišićni tonus, zglobove i ligamente, definišemo oblik tela.
 
Četvrti deo, 5min, obuhvata vežbe rastezanja, takozvana zona rashlađivanja organizma
 
Preporuka je da tri puta nedeljno vežbate u okviru programa doctorfeelgood, a još dva puta (dana) nedeljno, između ovih treninga radite određene aerobne aktivnosti kao na primer, brza šetnja, plivanje, vožnja bicikla, rolera…

 

Motiv i kontrola

Većina ljudi je svesna značaja fizičke aktivnosti u svakodnevnom životu. Međutim, malo njih zaista zna četiri bitne stvari: šta da treniraju, kojim intenzitetom, koliko dugo treba da traje trening i koliko puta nedeljno. To za posledicu ima nepravilnu fizičku aktivnost koja može više da naškodi telu, nego da mu pomogne. Ako je preterana, dovodi vas u opasnost. Ako je slaba, nećete videti efekte. Zato je veoma važno da ona bude umerena, redovna i individualno programirana.
 
Budući da je savremeni čovek sebi toliko olakšao život ”elektronska evolucija” vratiće ga u skupljeni položaj ispred monitora i ekrana. Treba se pokrenuti! Pronaći motiv i istrajati! Radi se o tome da ubrzani način života oduzima potrebno vreme koje možete posvetiti sebi i svom telu. Naučno je dokazano da ljudi sa viškom kilograma koji se redovno bave umerenom fizickom aktivnošću imaju manji rizik od raznih oboljenja, za razliku od onih koji imaju normalnu telesnu težinu i ničim se ne bave.
 
Fizička aktivnost-da! Ali ne po svaku cenu. Uz pravilnu ishranu i evidenciju o zdravstvenom stanju, ako redovno pratite program Dr. Feelgood, imaćete bolji san, bićete odmorniji i srećniji, nećete osećati naduvenost stomaka posle svakog obroka, pobedićete depresiju i anksioznost, i što je najvažnije, imaćete više pozitivne energije koja je pokretač svega.