Motivacija

Čak i u slučajevima kada je vežbanje neophodno radi očuvanja ili poboljšanja zdravlja, ljudi brzo gube motivaciju. Postoji nekoliko razloga zašto je to tako: pozitivni efekti, kao što su gubitak telesne težine ili oblikovanje tela, nisu odmah vidljivi; zbog monotonog ili stereotipnog ponavljanjaaktivnosti ili postupaka brzo se javlja dosada; svako bi najradije organizovao trening onako kako on želi; ne pokreće vas unutrašnji motiv za fizičkom aktivnošću (lični, filozofski, mentalni, socijalni) već neki spoljni; podvrgavate se režimu vežbanja zato što morate, a ne zato što želite; nedostatak vremena vam je često savršen alibi za izbegavanje vežbi. Ovom prilikom, daću vam nekoliko saveta koji bi mogli da vam pomognu da očuvate motivaciju za vežbanjem.

  1. Dogovorite se sa samim sobom da li zaista želite to da radite
  2. Odredite realne, kratkoročne i dugoročne ciljeve
  3. Psihološki se postavite prema vežbanju kao prema nečemu što ima vrednost za vas same
  4. Izbegnite stereotipno ponavljanje jedne iste aktivnosti
  5. Odredite optimalnu meru vežbanja koja neće biti ni preterano laka, ni preterano teška

 

Redovno vežbanje od najmanje četiri meseca blagotvorno deluje na telo, i to na sledeći način: poboljšava rad srca i pluća, sprečava moždani udar, povoljno utiče na pritisak, snižava nivo šećera u krvi, povoljno utiče na vid i sluh, poboljšava odbrambene snage organizma, deluje antikancerogeno, poboljšava kondiciju, seksualni život i estetski oblikuje telo.

 

Sve nabrojano, trebalo bi da vam bude dovoljno jak podsticaj da ne izgubite motiv za vežbanje.