Obavezno sveže povrće i meso

Nedavno sam dobio e-mail od jedne dvadesetogodišnjakinje koja mi je napisala da redovno trenira i nema problem sa kilogramima, iako su njeni obroci uglavnom bazirani na slatkišima i grickalicama. Pošto su joj roditelji sugerisali da to nije zdrav način života, devojka je potražila moje mišljenje kako bi otklonila tu dilemu, tim pre što se po njenim rečima, oseća odlično, a i izračunala je da u proseku uzima optimalan broj kalorija. Dakle, bez obzira na to da li skazaljka na našoj vagi pokazuje da imamo koji kilogram viška ili manjka, pa čak i ako govori da nam je telesna težina po svim parametrima idealna, pod uslovom da živimo na hamburgerima, picama, pire krompiru ili čokoladama, podrazumeva se da živimo nezdravo. Kao što sam i ranije u više navrata ukazivao i sada ću- nisu sve kalorije zdrave. Devojka koju sam spomenuo, možda naoko izgleda lepo ali njen organizam pati.

 

Posledica nezdrave ishrane je pad imuniteta, a samim tim pojačan rizik od pojave bolesti. Ako nam za jedan dan treba 1,600 kalorija, to pitanje nećemo rešiti tako što ćemo uneti tačno tu količinu i to u kombinaciji, primera radi, tri čokolade i dva sladoleda. Ishrana treba da bude zdrava i raznovrsna, pa zato podsećam da svakako treba da iskoristi ove prolećne dane, kada su pijačne tezge pune svežeg voća i povrća. Evo predloga za lep ručak: mladi krompirići, ali ne prženi, već pećeni ili kuvani, uz parče ribe i obilnu porciju zelene salate. Da ne nabrajam šta se sve može naći u ponudi svakog proleća, već prošetajte do najbliže pijace i napunite ceger. Uz povrće neka vam se na trpezi obavezno nadje i neko meso (ćuretina, piletina, teletina, konjetina, riba). Za užinu jedite voće, ali ga izbegavajte u večernjim satima.