Šećeri

Šećer je osnovni izvor energije i ima ogromnu ulogu u ljudskoj ishrani. Medjutim, neophodno je obratiti pažnju na to koju vrstu šećera unosimo u organizam. U današnje vreme najčešće se koristi beli šećer, kojeg najviše ima u kolačima, tortama, slatkim napicima, slatkišima, sladoledu, lisnatom testu i raznim namazima. Zbog svoje štetnosti, spravom je nazvan beli otrov. Siromašan je hranljivim materijama i predstavlja samo prazne kalorije koje opterećuju organizam. Da bi se razgradio, prosti šećer krade hranljive sastojke iz drugih namirnica i tako osiromašujeorganizam. Istovremeno ubrzava proces starenja, smanjuje otpornost prema infekcijama, sprečava organizam da se reši nepoželjnog holesterola, deluje štetno na kožu (tako što ona gubi svoju elastičnost).

 

Preterana upotreba belog šećera uzrokuje karijes, teške poremećaje metabolizma i dovodi do šećerne bolesti. Ali, i sa žutim šećerom treba biti oprezan kao i sa veštačkim zasladjivačima. Ni oni nisu najbolje rešenje. Program Dr.Feelgood preporučuje redukciju belog šećera u ishrani i upotrebu nerafinisanog šećera iz voća, povrća i žitarica. Najkvalitetniji su prirodni zasladjivači iz svežeg voća, kao i žitarica- u obliku pirinčanog i ječmenog slada(malteks). Nezašećereno suvo voće u ograničenim količinama puno je vitamina i minerala, i može poslužiti kao zasladjivač u kolačima. Med je zdrav, a pošto ima lekovita svojstva, tako bi ga trebalo i koristiti- umereno kao lek.