Visok krvni pritisak i rekreacija

Redovna, umerena i individualno programirana fizička aktivnost , kao i pravilna ishrana, znatno umanjuju rizik obolevanja od visokog krvnog pritiska. Činjenica da neko ima povišen krvni pritisak zbog kojeg je pod terapijom, ne umanjuje njegovu sposobnost da se bavi fizičkom aktivnošću. Naprotiv, ona je čak i poželjna. Podrazumeva se da ništa ne treba raditi na svoju ruku već u dogovoru sa lekarom koji će dati adekvatne smernice za dalje ponašanje. Pacijent koji boluje od povišenog krvnog pritiska, može da se bavi nekim vidom rekreacije, ali u onoj meri koliko mu dozvoli njegov lekar.Istovremeno, potrebno je promeniti životne navike. Pušačima se preporučuje da zaborave na cigarete, a kada je reč o ishrani treba izbegavati slani, masnu i slatku hranu. Najkorisniji vid rekreacije je svakodnevna šetnja i to ona koja podrazumeva malo oštrije disanje i ubrzaniji puls. Prvih mesec dana optimalno vreme trajanja šetnje trebalo bi da bude od 20-30min, da bi se postepeno produžavalo do 45min.

 

Važna napomena: ništa ne činite bez konsultacije sa lekarom, a pogotovo ne prekidajte terapiju koja vam je odredjena.Uz pravilan način ishrane i umerenu fizičku aktivnost, uspešno ćete se izboriti sa povišenim krvnoim pritiskom, a u većini slučajeva za očekivati je da će se zdravstveno stanje do te mere popraviti da ćete moći da prepolovite propisanu dozu lekova.