Zašto je važno doručkovati

Jedna od najbitnijih stavki koja se tiče pravilne ishrane odnosi se na to da ona treba da bude raznovrsna, ali i redovna. SZO preporučuje pet obroka dnevno, trei glavna i dve užine. Svi obroci su važni, ali je doručak ipak najbitniji obrok u toku dana. Nakon budjenja, pred nama je čitav dan tokom kojeg ćemo morati da budemo fizički aktivni, a za to je neophodna energija.Metabolizam je ujutru najbrži, što znači da ukoliko u to doba ne unesemo hranu u organizam, naše telo počinje da pati. Sa druge strane, oni koji izbegavaju doručak ili tvrde da preko dana ne stižu da jedu, uglavnom to nadoknade u večernjim časovima, što je najpogubnija moguća varijanta. Doručak bi trebalo da predstavlja kombinaciju proteina, ugljenih hidrata i masti. Poželjno je da bude jak i obilan, ali istovremeno i zdrav. Uz napomenu da ne morate da se striktno pridržavate navedene gramaže, navešću vam nekoliko primerapravilnog kombinovanja doručka:

  1. U čašu nemasnog jogurta s 1% mm stavite pet kašikaovsenih pahuljica
  2. Uzmite jednu breskvu, čašu nemasnog jogurta, i u blenderu sami napravite voćni jogurt. U to dodajte ovsene pahuljice
  3. Integralna kifla i čaša nemasnog jogurta
  4. Uzmite dva parčeta crnog hleba ili integralnu kiflu, na to stavite parče nemasnog sira, malo paradajza i krastavca
  5. Pet kašika žita kuvanog na vodi pomešajte sa desetak zrna sirovog badema i pet suvih šljiva, i sve to prelijte sa pola šolje nemasnog mleka

 

Jako je bitno da ne doručkujete s nogu, već kod kuće, polako i za stolom, i to nakon što uradite nekoliko većbi istezanja. Ukoliko ujutru, izdvojite 10-15min za doručak i neke lagane vežbice, tokom čitavog dana imaćete više energije, bićete raspoloženiji, efikasniji na poslu, a tako ćete sačuvati i svoju mladost.